torsdag 25. oktober 2007

Gylne Tider: 80-talls moro



Bra: Herlig mimring
Dårlig: Litt "skolerevy"
Av: RogerRud

80-talls moro.


For en som har vokst opp på 80-tallet med Samantha Fox - og Sabrina plakater på veggen, BALL-genser og Levis 701 som selvskreven kleskode og en hårmoten som kan sies å minne om sveisen til Eli Hagen, er det med spenning jeg inntar stolen i det intime Christiania Teater.


Jeg har fått med meg at Øyvind, Ingar og Steinar har figurert på TV2 i løpet av de siste årene, men jeg har ikke helt latt meg rive med. Jeg hadde derfor ikke helt klart for meg hva jeg kunne vente meg av dette to timers lange showet - Gylne tider.


De første ti minuttene gav en ”skolerevy-følelse”, men etter hvert som de fikk besøk av Ole Idolet (Ole Evinrud?) på senen ble det litt mer driv over det og det gikk en god latter gjennom salen da ”Det vakk`e min skyld” ble fremført i ”Boy-band stil” av Gylne tider gjengen. Etter denne morsomme vrien så det ut til at de som var på senen begynte å kose seg og hadde en jevn stigning utover i showet.


Gylne tider gjengen har fått med seg en god blanding av nasjonale og internasjonale 80-talls helter som leverer den ene hitten etter den andre fra 80-tallet. De tar også med seg publikum på kjente og kjære slagere. Til tider morsomt var det og jeg må innrømme at jeg sang med på mange av sangene. Og her er nøkkelen: showet er prisgitt å få med seg publikum. En 18-åring vil kanskje ikke føle seg helt hjemme og ikke henge helt med (?). Men, er en av den generasjonen som fikk sitt første kyss på 80-tallet eller der omkring fremkaller dette showet mange minner.


Det skal sies at denne kvelden var det generalprøve og showet satt vel ikke 100 %. Men, jeg sitter allikevel med en følelse at Øyvind, Ingar og Steinar og resten av artistene vil få dette til å sitte som smurt etter to-tre kvelder. Musikerne fortjener også noen ord. De var faktisk imponerende gode. Holdt godt trykk og leverte absolutt varene.


Praktisk informasjon:


- Showet varer i ca. 2 timer (inkl. 20 min. pause).

- Tips: Prøv å få deg billetter ganske langt frem på parketten. Da får du mer kontakt med de på senen og blir med ”involvert” i showet.

- Det er garderobeplikt på Christiania Teater. Kr. 20,-

- Det er bar som serverer drikke med og uten alkohol før showet starter og i pausen.


Anbefaler jeg Gylne tider? Ja, om du er glad i musikk og 80-tallet.

Ta med deg karaoke-humøret så får du en morsom aften med rom for mye mimring…..


”Roger Rud” – over og ut

Les flere anmeldelser av Gylne Tider her!

Ingen kommentarer: