torsdag 4. oktober 2007

Expedia.no: Sjekk alltid prisene her før du reiser



Bra: Fin og oversiktelig, raske søke, knallgode priser, bra utvalg, fine rabatter ved kombinert hotell+flybestilling
Dårlig: Prisene på Expedia.com er ofte lavere, men dem får man ikke kjøpt med norsk kreditkort
Av: GuGu

Før jeg kjøper flybilletter, sjekker jeg ofte på Expedia.no. De har et utrolig bra utvalg, gode priser, fly overalt, og har et intuitivt og fint brukergrensesnitt. Det har hendt flere ganger at jeg har spart noen tusen på det. Særlig de gangen jeg har kjøpt hotell og fly sammen. De har også bra med informasjon om aktiviterer etc. til flere av reisemålene, og har mye informasjon om hoteller, stjerner, og forbrukeranmeldelser. Vanligvis får man utstedt e-tickets, så da er det bare å skrive ut hjemme og ta med til innsjekkingen.


Bare gode erfaringer med disse! Snart kommer det nok også et nytt design på siden deres, siden Expedia.com nylig fikk et ansiktsløf. Da blir den bare enda bedre.


Det eneste som irriterer meg, er at endel flybilletter selges billigere på Expedia.com enn på Expedia.no. Men, for å handle på den amerikanske versjonen må man ha kreditkort med amerikansk faktuereringsadresse (og det er det ikke så mange nordmenn som har). Når de fleste billettene sendes over email, så ville det ikke vært noe i veien for at man skulle kunne handle fra dem (annet enn denne sperren).

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: