onsdag 3. oktober 2007

Den Lille Kokosbollefabrikken AS: Klarte ikke vente til desserten...



Bra: Godt og luftig, ikke for dyrt
Dårlig: Usunt eller?? næææh
Av: Joachim

Klokken 2 kjøpte jeg 7 sjokoladekokosboller på Den Lille Kokosbollefabrikken på Sagene. Kl. 8 kommer gjestene. Hmmm. Heldigvis kjøpte jeg 7 boller (en boks til 89 kr.) og vi er da bare 6 til middag? Yesss, da kan jeg teste en sjokokokosbolle (liker å skrive det ordet merker jeg) nå. Jeg må jo vite hva jeg skal servere til kaffen. Kan ikke ta risken på at de er vonde vet dere.

Joda, ganske som jeg trodde. Dette var både godt og vanedannende. De siste 6 sjokokokosbollene låses omhyggelig inn i safen, der må de nok ligge til i kveld. Nøklene til safen legges et sted som er så lurt at jeg ikke finner din. Disiplin jeg?


Den Lille Kokosbollefabrikken er en kul liten fabrikkbutikk på Sagene, der det produseres i det ene rommet og selges i det andre. Store glassvinduer inn til produksjonsrommet er smart, da kan man se og lære litt samtidig som man smatter på en god bolle. 12 kr. for vanlige kokosboller og 15 for de med sjokoladetrekk og fruktsmak. Ikke gærn pris altså. Er jo håndverk i ypperste klasse dette.

Morsomt sted, håper de klarer seg. Kokosboller er kanskje en smal nisje, men med litt positiv omtale på GuruGuiden er vel alt mulig!

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: