onsdag 24. oktober 2007

Dennis Lehane - Darkness, Take My Hand: STRÅLENDE krim



Bra: Hårreisende spenning, samtidig morsomt og fengende skrevet
Dårlig: ingen
Av: Joachim

Dennis Lehane er et nytt bekjentskap for meg. Denne boken fant jeg tilfeldigvis i bokhyllen og begynte på uten noen som helst forventninger. Nå i ettertid ser jeg at Lehane er mannen bar Mystic River, som jo virkelig ble kjent etter at Clint Eastwood filmatiserte den med stor suksess.


Darkness, Take My Hand er den andre i rekken om privatdetektivene Kenzie og Gennaro og handler om noen alldeles bestialske seriemordere. Dystert og makabert, men skrevet med både humor, et lekent og fengende språk, og spenning fra så godt som side 1. Etterhvert er det så spennende at jeg knapt enset den 4 lange flyturen, jeg kikket ikke opp av boken en eneste gang.

Jeg kommer til å kaste meg rett på alle de andre Lehane bøkene om Kenzia og Gennaro, det er helt sikkert.


Og i januar 08 kommer filmatiseringen av Gone Baby Gone, det gleder jeg meg til!

Les flere anmeldelser av Dennis Lehane - Darkness, Take My Hand her!

Ingen kommentarer: