onsdag 24. oktober 2007

Christiania Teater: GYLNE TIDER - 80-talls mimring på Christiania Teater



Bra: bandet
Dårlig: Antatt bunnløs entusiasme for og kjennskap til materialet
Av: Veslefrikk

Uten helt å vite hva jeg skulle forvente av en TVserie som blir satt opp på scenen satte jeg med ned på andre rad i den intime salen på christiania Teater. Ikke kan jeg si jeg var stor tillhenger av programmet da det gikk på TV 2, og jeg må innrømme at de få gangene jeg var innom det, satt switchern lett i hånden.
Med et handicap i alder, dvs. jeg ikke var gammel nok til å nyte den aktuelle musikken første gang den var poppulær, så var kanskje ikke utgangspunktet mitt det beste, men... jeg må si jeg ble positivt overrasket.

Etter en litt famlende start virket det som de på scenen ble litt varme i skjorta og begynnte å like seg der oppe.
Desverre var katrina ("Walking on sunshine") ikke tilstede grunnet tanntrøbbel i London. Hennes rolle ble i stor grad dekket av publikum og bandet, som begge fortjener en stor applaus.

Showet bestod i stor del av musikalsk mimring, og av dette må jeg si kavalkadene med refrenger fra ymse slagere var en stor favoritt. De enkelte artistene sang på rad og rekke, både alene og i fellesskap, refrenger fra noen av 80-tallets hits, mens publikum stillte med hyl og applaus da de kjente igjenn sangene.

Stor applaus til bandet som satte tonen gjennom hele showet.

Les flere anmeldelser av Christiania Teater her!

Ingen kommentarer: