lørdag 12. januar 2008

Storebrand Bank Asa: God nettbank



Bra: Betalingstjenesten
Dårlig: Treighet
Av: crazypoet

Storebrand Bank tilbyr en god online betalingstjeneste som er enkel og oversiktlig å bruke. Bankens "Min økonomi"-oversikt gjør at jeg har god kontroll på mine økonomiske krumspring.


Man kan også kjøpe og selge fondsandeler herfra, men etter min mening forvaltes de fleste fondene noe dårlig og gir for lav avkastning sammenlignet med referanseindeksene. Dessuten tar det mange dager fra man legger inn en kjøps- eller salgsordre til den blir effektuert, og man kan således ikke selge seg ut av et fallende marked sporenstreks eller kjøpe når man forventer stigning påfølgende dag. Da jeg la inn kjøpsordre et par dager før nyttår i 2006 for å spare formuesskatt, ble ikke ordren satt i verk før over nyttår, noe som selvsagt kostet meg penger.


Jeg kan også nevne at du får din egen kundebehandler. Denne personen er tilgjengelig for deg hele tiden, bortsett fra når du trenger ham/henne.


Betalingstjeneste og økonomistyring: Ja! Her har du full kontroll.


Fondsforvaltning: Nei! Sett sammen din egen portefølje.

Les flere anmeldelser av Storebrand Bank Asa her!

Ingen kommentarer: