tirsdag 15. januar 2008

De Norske Bokklubbene AS: Få tilfredsstilt ditt bokbehov



Bra: Supert utvalg og bra priser. Mange gode anbefalinger. Enkle og raske nettsider
Dårlig: Ingen
Av: Bjørnen Collargol

For vel seks måneder siden fikk jeg en oppringing fra Bokklubben. De lurte på om jeg ville bli medlem, og tilbø meg et gavekort på 750 kr hvis jeg sa ja. Det var ingen kjøpskrav hvis man godtok tilbudet. Det eneste var at man måtte være medlem i 12 måneder. Bokklubben fungerer ved at man registrerer sine interesser (krim, engelskspråklig, interiør, mat etc.), og så får man hver måned tilbudt en bok som Bokklubben mener vil passe for deg. Hvis man ikke er interessert i boken, må man avbestille den -- ellers blir den sendt ut og man må betale for den.


Så langt har jeg faktisk latt være å avbestille et par av bøkene, fordi Bokklubbens anbefalinger har vært veldig passende. Og det har jeg ikke angret er sekund på. De er stort sett veldig flinke til å anbefale bøker. Porto dekker Bokklubben -- både frem og tilbake (ved evt. retur), og prisene er de samme eller lavere enn hos bokhandleren. I tillegg kan man bruke medlemsnummeret sitt fra Bokklubben til å oppnå spesielle rabatter i andre butikker.


Når jeg om seks måneder har vært medlem i ett år, kommer jeg nok til å fortsette. Uansett, det koster ingen ting å være medlem, og det er en fin måte å holde seg oppdatert på alle de viktige norske utgivelsene. De sender deg et lite bokmagasin hver måned.


Det eneste som var dumt med gavekortet jeg fikk på 750kr, var at jeg måtte bruke det innen fire uker. Jeg fikk brukt det opp til slutt :)

Les flere anmeldelser av De Norske Bokklubbene AS her!

Ingen kommentarer: