lørdag 12. januar 2008

Rottatouille (original versjon): God underholdning for store & små



Bra: Humor krydret med litt alvor
Dårlig: The same old gags...
Av: crazypoet

Ratatouille er helt fantastisk animert. Nesten rart at det er mulig å få det til. Filmen er fylt av småfestlige scener, men karakterene er litt flate og uinteressante.


For barna er det nok moro å se rottene utfolde seg i all sin galskap, mens vi voksne kan glede oss (eventuelt ergre oss) over feel-good-moralen som ligger i bunnen. Personlig syns jeg det blir litt for amerikansk. Og ja, franskmenn snakker frangelsk, om du lurer på det. Dette lærte jeg av denne filmen. Jeg lærte også at mennesker kan styres som marionetter om man trekker i håret på dem.


Ikke misforstå - filmen har sjarm så det holder og en passe dose humor. Jeg savner bare en mer komprimert historie. Filmen kunne vært like god om noen scener hadde vært kortet ned eller fjernet, slik at vi hadde stått igjen med en 20 minutter kortere film. Like fullt anbefaler jeg filmen med en svak firer som grei underholdning. Greit kompromiss dersom man ikke blir enig med kone/mann/barn/oldemor/Fido om hvilken film man skal se.

Les flere anmeldelser av Rottatouille (original versjon) her!

Ingen kommentarer: