fredag 11. januar 2008

Philips Dagslys-Simulator: Våkne med lys i trynet og fuglekvitter i øret



Bra: God start på dagen
Dårlig: Litt plastic fantastic look
Av: Ana

En av årets mest kjøpte julegaver kjøpte jeg til meg selv rett før jul. Det er så mørkt om morgenen og jeg har problemer med å stå opp. Det er helt klart lettere å stå opp om sommeren, så Philips har et smart produkt her.

Dagslys-simulatoren eller Wake-Up Light som den heter på engelsk lyser sterkere og sterkere i 30 minutter før den når max lysstyrke, og da begynner fuglnene å kvitre eller en behagelig annen vekke-lyd. Noen våkner kanskje av lyset før de 30 minuttene har gått, men ikke jeg. Likevel påstår produsenten at kroppen min merker det. Tja...

Uansett er det mer behaglig å våkne med lys og fuglekvitter enn en bråkete mobilalarm. Høytalerne er ikke av beste kvalitet her, så fuglene høres litt mekaniske ut. Likevel er det deilig. 

Det er litt plastic fantastic feel og look på Wake-Up lighten, men den ser helt grei ut. Trekk for at det er litt vanskelig å se om du har skrudd på alarmen eller ikke. Pluss for STOR snoozeknapp. Kanskje er den litt for lett tilgjengelig for oss snoozere?

Kommer nok til å bruke denne utover vinteren, men blir kanskje pakket bort til sommeren.

Les flere anmeldelser av Philips Dagslys-Simulator her!

Ingen kommentarer: