torsdag 10. januar 2008

BodyGuard Ergometersykkel: Holder meg fin og slank for damene



Bra: Pent, tidløst design, robust utforming. Trinnløs regulering av motstanden
Dårlig: Stoppeklokken virker ikke lenger
Av: UtelivsLøven

Jeg har vært den heldige låner av denne ergometersykkelen i omtrent et år. Og sammen har vi snart tilbakelagt 2000km sammen. Det går sjelden en uke uten at jeg tar ihvertfall en 1,5 timers tur. Med motstanden satt på ca. 150 watt og sykling i 26 km/t, betyr dette en forbrenning av kaloriene i 1,5 kilo med Heinz ketchup (den som ikke har redusert sukkerinnhold). Det betyr at jeg kan spise mye ketchup uten å gå opp i vekt, noe jeg da også gjør. Men, det er ikke kun pga. ketchupen at jeg sykler så mye. Jeg liker det. Og siden jeg skal på en ukes lang sykkeltur i Asia i mai, så kan det være greit å ha hatt litt barmarkstrening før man drar av gårde.


Denne sykkelen har med tiden blitt en av mine kjæreste og mest prisgitte eiendeler, og jeg gruer meg til den dagen eieren vil ha den tilbake. Dette kunne selvfølgelig skje som følge av at han trengte den selv, men uvennskap ville også vært en annen gyldig grunn. Jeg gjør derfor det jeg kan for å forbli på Joachims gode side.


Før jeg fikk sykkelen, sa alle til meg at jeg kom til å gå lei etter to uker. Og de fikk nesten rett. Hemmeligheten jeg har funnet for at man ikke skal gå lei på ergometersykkel, er å blande underholdning med sykling. Som oftest setter jeg på en film eller et godt TV program mens jeg holder på. Og da blir syklingen en belønning og ikke en straff. Og da blir det mye enklere for megselv å overtale meg til å hive meg på sykkelen ofte.


Jeg anbefaler BodyGuard ergometersykkel til alle (selv om denne modellen kanskje kan være vanskelig å få tak i).

Les flere anmeldelser av BodyGuard Ergometersykkel her!

Ingen kommentarer: