tirsdag 13. november 2007

Aass Julehvete: Hvete-juleøl?



Bra: Første gang man har blandet hvete i juleølen? Interessant greie
Dårlig: For mye av dette kan føre til at magesekken vrenger seg
Av: UtelivsLøven

Dette er en øl jeg drikker med måtehold. Ikke fordi jeg vanligvis prøver å moderere meg selv, men fordi for mye av dette ikke sitter bra rundt portneren. Det er en spennende miks, en fin farge, og en smak som beveger seg uhyre dynamisk gjennom ganen. Som juleøl har den litt tyngde og fylde, så den passer inn i denne kategorien. Den klarer dessverre ikke å få mine tanker over på Julenissen når jeg lukker øynene, så den blir ingen personlig anbefaling. Smaken er interessant i at den har en viss besk introduksjon, som gradvis glir over i en myk og søt avslutning. Ved siste svelg strømmer en bølge gjennom munnhulen med dobbel smak -- en litt søtlig på toppen av ganen og en litt besk og bitter på bunnen av ganen. Etter et halt sekund gir beskheten seg, og gir plass i hele hulen for en søt og myk takk for meg.


Konk: Bra at de prøver noe radikalt nytt (30% hvete). Men, når ikke opp på juleskalaen hos meg. Og, somsagt, for mye av detta kan føre deg ut på galeien.

Les flere anmeldelser av Aass Julehvete her!

Ingen kommentarer: