onsdag 21. november 2007

National Express (Stanstead-London): Billigste og greieste (når toget ikke går) måten å komme seg til London fra Stanstead



Bra: Raskt, billig, går hele natta, mange stoppesteder, fine busser
Dårlig: Toget er litt raskere (men toget går ikke etter 2300)
Av: Jørgen

For £17 får man som voksen reise t/r mellom Stanstead og London med NationalExpress. Turen tar ca. 1,5-2 timer, avhengig av hvilken holdeplass man skal av på (de har også flere ruter for å dekke størsteparten av Lodon. Avgang hvert 15. eller 30. minutt). Toget tar deg til byen på vel halvparten av tiden, men det er litt dyrere og stopper å gå rundt klokken 2300. Bussene går hele natta. Man kjøper billett inne på flyplassen ved Ground Transportation, og der får man både kart og tips om hvordan man skal komme seg videre. Jeg ankom Stanstead vel ett på natta, og damen bak skranken kunne fortelle om flere nattbussruter (disse høye, dobbelt-dekkerne), som korresponderte fra ett av bussens stoppesteder inne i London til dit jeg skulle. (Nattbussene inne London går hele natten. Tub'en stopper å gå rundt midnatt).


Uten noe som helst planlegging, kom jeg meg akkurat dit jeg trengte uten noen større ubeleiligheter. Anbefalt på det aller varmeste!

Les flere anmeldelser av National Express (Stanstead-London) her!

Ingen kommentarer: