tirsdag 13. november 2007

Ringnes Julebokk: En myk og god Ringnes med en overraskende høy alkoholprosent



Bra: Herlig sterk øl. Myk og god. Overraskende høy alkoholprosent.
Dårlig: Øl med 9,9% får en litt skarpere smak.
Av: Jørgen

Som en juleøl, er nok denne litt for søt og mild for meg. Jeg liker en øl på julaften med mer tyngde. Dette er absolutt ikke noe dårlige greier, men det faller litt utenfor min blink hva gode julebrygg angår. Derfor får den en fire. En ting Ringnes må berømmes for, er å lage en utrolig myk og fin øl på 9,9%. Vanligvis skinner alkoholen på en slik øl mye klarere igjennom.


På den annen side, så vil jeg ikke anbefale dette som en juleøl, siden du: 1. enten mister besinnelsen for fort (pga. høyt alkoholinntakt), 2. ikke finner dette som en god kompanjong til drammen (denne er for sterk), eller 3. ikke finner den veldig passende til den smaksrike maten vi vanligvis konsumerer til juletider.


Selv om dette er et godt øl, så føler jeg ikke at det passer veldig bra inn som Juleøl... I mitt hode kunne dette vært en portvinserstatning. Med så mye farge, alkohol, og smak passer denne bedre til etter maten.

Les flere anmeldelser av Ringnes Julebokk her!

Ingen kommentarer: