onsdag 14. november 2007

Nøgne Ø Underlig Jul: Veldig underlig jul.. Med et innslag av grønnsåpe



Bra: Lukt og smak av grønnsåpe minner om vasking. Så den passer bra sammen med Eneberbusk-sangen.
Dårlig: Såpe smaker ikke godt.
Av: Jørgen

I utgangspunktet synes jeg det er spennende og moro med annerledes øl. Og Nøgne Ø faller absolutt inn i kategorien av annerledes. Men, på smakssiden klarer den ikke å slå igjennom. Når de lager en øl som smaker av grønnsåpe og lukter av granbar, da har jeg problemer med å være entusiastik. Jeg vet at det er mange som føler sterkt for dette merket, og på Aperetifs test fikk denne toppkarakter. Men, mine smaksløker er tydelig konfigurert veldig annerledes enn deres. Og det er greit nok. Selv om granbarsmaken minner om jul, så er dette ikke noe liker i ølen min. Og derfor blir det en lav karakter. Jeg ville verken drukket denne ølen selv, eller servert den til andre. Da finnes det mange andre mye bedre alternativer der ute. Saltvann er en av dem.


Takk for meg.

Les flere anmeldelser av Nøgne Ø Underlig Jul her!

Ingen kommentarer: