torsdag 22. november 2007

The Family Stone: "Koselig" familiefilm for Høytiden



Bra: Bra skuespillerliste, "hyggelig" film
Dårlig: Litt forutsigbar og stereotypisk
Av: bruno

The Family Stone er en film hele familien vil kose seg med i julen. Rollelisten er besatt med store navn, og de leverer alle stort sett gode prestasjoner. Den er nok tiltenkt som en komedie, men den har for få komiske høydepunkter til å passe skikkelig inn i denne kategorien. Den faller derfor litt mellom stoler: familiedrama og komi. Som film vekker den litt de samme følelsene som Eulogy gjorde (bortsett fra at sistnevnte er en mye bedre og morsommere film. Den har jeg ikke skrevet anmeldelse av ennå, så det skal jeg gjøre med en gang jeg er ferdig med denne!)


Filmteknisk lider denne av et dårlig manus, og stereotypiske rollefortolkninger. Det gir den en litt "Disney" følelse -- noe som barna elsker. De voksne kan nok sette pris på noen av de følelsesmessige undertonene, samt julefølelsen den nesten klarer å skape. Sånn sett er det ingen god film, men som et verktøy til å bringe kjernefamilien sammen i julen og å skape litt julesteming rundt mor, far, søster og bror, kan den ha noe for seg.


Tilslutt: Claire Danes, Luke Wilson, og Dianne Keaton er på listen over mine favorittskuespillere. Jeg skulle gjerne sett at de brukte sine talenter på bedre filmer enn dette.

Les flere anmeldelser av The Family Stone her!

Ingen kommentarer: