tirsdag 20. november 2007

Politiker'n: Et sted å ta med dine venner fra Arbeidernes Hus



Bra: Bra priser, hyggelig betjening, sentralt, fin atmosfære
Dårlig: Litt uggen musikk på anlegget, mangler litt på kos-faktoren
Av: UtelivsLøven

En litt traust mandag høstkveld i Oslo (en av de dagene hvor det er så grått og trist at det virker som om solen aldri stod opp), gikk jeg iskald og regnvåt forbi Arbeidernes Hus og svertet Landet Vårt og det været det byr oss store deler av året. Trøtt av å fryse, tenkte jeg å finne et sted å søke ly (og mat og øl). På andre siden av den vanligvis så travle parkerings/sirkus plassen utenfor Arbeidernes Hus skimtet jeg i det fjerne levende lys gjennom store vinduer. Der og da følte jeg meg i skoene til Pigen med Svovlstikkerne.

Noen minutter senere, etter å ha blitt mottat av en hyggelig servitør og henvist til et lite bord med utsikt over det folketomme Youngstorget, satt jeg og ventet på min halve liter med øl til 53kr, og en medium-blodig pepperbiff til 185kr. Vel 20 minutter tok det for å få ut dyret, og det er det ikke noe å si på. Flere halvlitere senere og med et godt stykke biff og grønnsaker renset fra tallerknen, satt jeg igjen som en fornøyd mann. Disse høstkveldene er ikke så ille allikevel -- ihvertfall ikke når man deler dem med en man er glad i.


Om stedet kan det sies: Fine og rene doer, hyggelig betjening, liten bardisk hvor man kan hygge seg med en drink og en bartender, båser innover i lokalet for de litt mer intime måltidene (selv om inventar, lys, musikk ikke bidro i positiv forstand på kos-faktoren).


Anbefalt lite sted, med ikke altfor-ille-priser. Veldig sentralt!

Les flere anmeldelser av Politiker'n her!

Ingen kommentarer: