fredag 15. februar 2008

Populærmusikk Fra Vittula: Fantastisk teaterstykke!!



Bra: Stemning som løftet taket
Dårlig: ingen
Av: fortuna

Jeg må si at det er sjeldent jeg ler så mye og så godt. De 2 timene flyr av gårde, du rekker ikke å kjede seg ett sekund.

Her snakker vi om humor på høyt plan. Det var superstemning i salen, med god respons fra publikum fra første stund. De fikk stående applaus som ville ingen ende ta.

Samtidig klarer de å få fram de triste aspektene ved boken.


Skuespillerne gjør en fantastisk prestasjon på scenen. 8 skuespillere spiller til sammen nærmere 60 roller. Dette får de til uten at man tenker over at de faktisk spiller så mange roller.


Jeg var spent på hvordan de skulle klare å sette opp denne boken som et teaterstykke. Det har de klart med glans. Det er sjeldent jeg har lyst til å se et teaterstykke to ganger, men når det kommer til "Populærmusikk fra Vittula" kommer jeg garantert til å se den en gang til. Det er et ekstra pluss at stykket spilles på Christiania Teater, som er et teater med sjel, stil, gode seter, hyggelig personale, effektiv bar med muligheter for å ta med drikke inn i salen. Skuespillerne spiller faktisk uten mikrofon, teateret ble i sin tid bygget på en måte slik at lyden skulle bære godt. Noe den også gjør.


Løp og kjøp billetter som er verdt hver eneste krone.

Les flere anmeldelser av Populærmusikk Fra Vittula her!

Ingen kommentarer: