lørdag 2. februar 2008

Nettdialog: Konkurs?



Bra: Nå? Ingen!
Dårlig: Dårlig support, tlf.er nå sperret for utgående samtaler!
Av: The Thing

Finner ingen andre som skriver noe om Nettdialog så jeg synes det er på tide. Ble abonnent rett før jul pga. elendig service hos Fortel. Bestillte et forhåndsbetalt 1 år's abonnement. Men fra asken til ilden....


Fikk modemet som avtalt og oppkoblingen gikk greit. Alt fungerte bortsett fra nummervisning. Sendte først mail til support uten å få svar. Prøvde å ringe i romjula og fikk en lite hyggelig person på telefonen som absolutt ikke kunne svare meg i det hele tatt. Etter en ny mail der jeg også fortalte om telefonsamtalen fikk jeg en beklagelse med beskjed om at de skulle se på problemet. Prøvde å ringe et par ganger uten å få svar (blir satt over til telefonsvarer).


Så en kveld ble jeg oppringt og jeg trodde at endelig skulle noen fikse problemet. Men nei da. De skulle purre på fakturaen som jeg hadde betalt en mnd. før! Forklarte at den var betalt og at jeg var skuffet over kundeservice og ønsket å få fikset problemet. Jeg skulle få en mail neste dag med status både for betaling og feil. Fikk ingen mail.


For et par dager siden ble telefonen sperret for utgående samtaler! Får en melding som sier at "Nettdialog er sperret pga. manglende betaling. Trykk 1 for å bytte operatør." Prøvde å ringe Nettdialog men kommer ikke gjennom. Ikke ringesignal eller noen ting.

Sendte en mail der jeg spurte hva som skjedde. Her er svaret jeg fikk:

"Vi holder på med å skifte over til en annen linjeleverandør,og derfor vil du kun få innkomne samtaler,og ikke kunne ringe ut. Dette regner vi med vil være i orden i løpet av begynnelsen av neste uke."

Jeg sendte svar om at jeg ønsket å avslutte abonnementet og få tilbakebetalt skyldig beløp. Ikke fått noe svar enda.


Sendte en mail til Post og Teletilsynet der jeg lurer på om Nettdialog er i ferd med å gå konkurs. Her er svaret jeg fikk fra dem:

"Nettdialog kjøper sine tjenester av IPLink AS. På grunn av manglende betaling har IPLink gjennomført en bruksbegrensning overfor Nettdialog sine kunder. Dette medfører at disse kundene har mistet muligheten til å ringe ut fra sin fasttelefon. PT ser for øyeblikket på saken, men kan ikke si noe om utfallet på nåværende tidspunkt."


Er det andre kunder av Nettdialog som har fått anen tilbakemelding vennligst skriv litt om dette. Hadde vært fint å dele frustrasjoner. For alle dere andre: Styr unna! Dere er advart.

Les flere anmeldelser av Nettdialog her!

Ingen kommentarer: