fredag 22. februar 2008

Datarock: Konge konsert



Bra: Utrolig mye liv på scenen, bra musikk, kule tekster, morsom animasjon på storskjerm
Dårlig: Et par ganger ble det litt for rocka. Det er sær elektronika de kan best
Av: UtelivsLøven

Er du klar for litt Computer Camp Love? Eller hva med Fa Fa Fa? Denne gruppen har noen utrolig bra og tekster, og melodi og sound er ganske unike de også. En bra electronica beat, med gamle Nintendo-lyder mixet på synth'en, et par gitarer og en litt monoton vokal er en god måte å oppsummere denne gruppen på. Hvis du trenger noen smakebiter, gå på MySpace siden deres (http://www.myspace.com/datarock) og sjekk ut Computer Camp Love og Fa Fa Fa. Faller ikke disse i smak, så er nok ikke denne gruppen noe for deg.


Jeg så dem i Hamburg på Übel & Gefährlich (en stor bunker fra 2. verdenskrig, rett ved St Pauli-området noen kvartaler opp fra Reeperbahn). Dørene åpnet 2000, oppvarmingsbandet holdt på i et par timer, før Datarock med stil entret scenen rundt 2300 -- alle i matchende joggedresser og store solbriller. På scenen har de mye liv, de hopper rundt, spiller hverandre opp, bytter instrumenter, og er flinke til å få med seg publikum. Av de vel 150 menneskene som var på konserten, var det ingen som kjedet seg. For bandet leverte varene. Jeg tror jeg må en tur i CD butikken og kjøpe noen av platene deres. Ihvertfall skal jeg legge dem til på Last.fm-listen min.


Ølen på Übel & Gefährlich kostet €2,50... Og med sånne priser er det billig å komme i god stemning.

Les flere anmeldelser av Datarock her!

Ingen kommentarer: