mandag 24. september 2007

Statoil Service Smestad: Samme servicenivå som en ubetjent stasjon!

Bra: Fin beliggenhet. Liker Statoil logoen
Dårlig: Dyr bensin. Lite kunnskap på bil. For få ansatte i helgene
Av: Nils M
Statoil Smestad skiller seg fint lite ut fra de andre, store bensinstasjonene på Oslo Vest. Setter den ene opp prisen på 95 blyfri med to øre, så følger de andre etter i løpet av sekunder. Utrolig hvor effektivt "markedet" fungerer i Høyre-bydelen Oslo Vest.


Greit nok. Det er dyr bensin. Du må ut på en av de ubetjente stasjonene for ikke å bli flådd. Victus hadde en bra anmeldelse av HydroTexaco Gressbanen og jeg er enig i alt han sa.


Men, på Statoil Smestad har de fint lite greie på bil. Det blir egentlig feil å kalle dette en bensinstasjon -- for dette er mer som en storkiosk med bensinpumper. Kommer du her midt på dagen en lørdag, er det kjempekø og én i kassa. Når det bare er én på jobb, betyr det at de ikke har mulighet til å hjelpe til med noe som helst i bilen. Jeg trengte litt hjelp å få byttet en lyspære, men det var ikke mulig. En annen gang jeg var innom, trengte jeg å få tatt ut en spiker av et vinterdekk. Dette hadde de heller ikke mulighet til å hjelpe til med på en lørdag, så da måtte jeg kjøre rundt med en spiker i to dager.

De som står bak kassa er både søte og hyggelige, så jeg prøver ikke å rakke ned på dem. Men, hvis man skal få lov til å kalle seg en bensinstasjon, så bør kravet være at man selger mer enn pølse og litt bensin. Man må ha folk der som ikke er redd for å få litt motorolje under neglene.

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: