mandag 24. september 2007

Komplett.no: Stygg ripe i lakken

Bra: Bra utvalg, bra priser, oversiktelig side
Dårlig: Dårlige til å fortelle om forsinkelser. Lite hjelp i kundeservicen. Dårlige rutiner
Av: Ivar79
I utgangspunktet har jeg et ganske godt bilde av Komplett. De har et godt utvalg, er blant de billigste i byen på PC utstyr, er vanligvis raske til å sende ting, og man trenger vanligvis ikke å vente mer enn 5 minutter på at kundeservice skal ta telefonen.

 

Men, ikke med denne gangen. Jeg skulle bestille noe PC utstyr til en server -- noe som hastet på grunn av kapasitetsproblemer på den eksiterende infrastrukturen. Som vanlig logget jeg på Komplett.no, og regnet med å ha ny hardware i hendene i løpet av 3-4 dager (alt jeg bestilte var på lager). På ordrebekreftelsen fikk jeg vite at forventet utsendelse var 4 dager senere. Greit nok -- jeg skulle klare å vente så lenge. Uansett regnet jeg med at de sa fire dager, bare for å få det ut på 1-2. Erfaringsmessig klarer de det på 1-2 dager for sånne enkle ordre. Fire dager passerte uten et kvekk fra dem, så jeg ringte dem. Da fortalte de at de holdt på å omorganisere lageret, så jeg måtte nok belage meg på 1-2 uker til med venting! DET synes jeg er helt uholdbart. Når kundene forventer å få varene på 2-3 dager, og det istedenfor blir 2-3 uker (alle varene er jo tross alt på lager), da får de faen meg si ifra før man bestiller. Jeg valgte nettopp Komplett fordi de pleier å være raske. Det er andre steder som har 1-2 dager lenger leveringstid for oss i Sandefjord området (Stretto), men som har bedre priser.

 

Videre klarte kundeservice å si at hvis jeg hadde bestilt en dyrere utsendelsesmetode (siden jeg bor i Sandefjord kommer postpakker fram på 1 dag uansett), ville den nok ha kommet raskere (da ville de bare bruke 5 dager på å plukke den fra lageret). Men, hun hadde ikke mulighet til å endre noe via telefonen, så jeg var da nødt til å gå inn på websiden deres og slette bestillingen, og så legge den inn på nytt. Dette ville medføre en ny uke med venting FØR ordren ble plukket.

 

Og ikke nok med dette. Etter å ha ventet en uke på varene (husk, de var på lager, det var bare det at Komplett ikke hadde fått somla seg til å plukke dem), så jeg at prisen var gått ned med noen hundrelapper. Jeg ringte derfor opp til kundeservice, og fikk høre at jeg dessverre ikke kunne få disse nye prisene. Hvis jeg ville det, måtte jeg kansellere ordren, og legge den inn på nytt.. Med ny, lang ventetid på at Komplett skulle få somlet seg til å legge et hovedkort, en CPU, og en liten pakke med RAM i en pappeske med mitt navn på.

 

Nei, dette ga  sur smak i munnen! Hadde forventet mye mer av dette selskapet.

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: