torsdag 27. september 2007

Sammen Igjen - Hege Schøyen og Øivind Blunck: Showglede



Bra: Løssluppent, entusiasme, glimt i øyet
Dårlig: Appellerer mest til aldersgruppen 50+
Av: Joachim

Min far dro meg ofte med på Dizzie Tunes og Blunk/schøyen da jeg var liten, og jeg syntes alltid det var morsomt. Jeg lover dere jeg synes det blir like morsomt når jeg bikker 50. Nå er jeg nok i et mellomstadie hvor enkel revyhumor ikke appellerer like mye til meg, men jeg kjenner igjen et godt show når jeg ser det og koser meg med det. Selv om jeg neppe vil kjøpt billett til dette showet selv...


Det beste med radarparet Schøyen og Blunck er deres glede på scenen. Her er det fnising, improvisasjon og samspill på høyt nivå. Deres glede smitter publikum. Showet varer i rundt 85 minutter (akkurat passe) og har et variert innhold: litt alvorlige sanger, ren komedie, morsomme sanger o.s.v. Alt er selvsagt ikke like morsomt, og det er ikke meningn heller. Blunck & Schøyen kan synge helt OK, så litt sang er på sin plass. Blant favorittnummerne kan jeg nevne Schøyens flyvertinne og Bluncks ugle- og flått-imitator.


Det mangler kanskje enkelte punchlines, men det tar dette radarparet igjen på sjarmen. Er du gammel fan av disse to blir du garantert ikke skuffet. Har du verken kjennskap til dem eller en slik show/revy oppskrift, finner du det neppe like morsomt. Høy kvalitet innen denne genren er det definitivt.

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: