mandag 24. september 2007

Java Espressobar & Kaffeforretning AS: Lidenskapelig om kaffe

Bra: Best kaffe, rett og slett
Dårlig: Få sitteplasser, laaaaaaaaaang kø i helgene
Av: Johs
Det er mandag morgen. Det er høst, og antakelig regner det litt. Ikke så mye at jeg trenger paraply, men nok til at jeg blir irriterende våt. Helga har tatt på, og det er med blytunge øyelokk og verkende legeme jeg vandrer rundt på Haugen og leter etter bilen min. Dette går ikke. 


Så ser jeg at det lyser i vinduene på Java. Det er altså andre som er våkne på denne ukristelige tiden. Jeg tas imot av vennlig personale som spør om jeg skal ha det vanlige. Så trivelig at de husker meg! Min doble americano med lite vann kreeres på 1-2-3 til behagelig jazzmusikk i et fancy men uhøytidelig miljø. Jeg takker og tipser (litt). Første slurk gir smaksløkene en velfortjent opptur. Aromaen trekker opp i nesa og jeg fylles med velvære og må stønne stille av ren vellyst.


Ute på gata har trærne vakre høstfarger, folk smiler i det bleke morgenlyset og jeg husker at bilen står rett rundt hjørnet.

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: