mandag 24. september 2007

Black Sheep (2006): Det er 40 millioner sauer på New Zealand, og noen er blitt slemme. Hvem kan du stole på?

Bra: Pluss for originalt plot. Prisverdig scene med 1000-vis av sprintende sauer
Dårlig: Litt dårlig driv i historien til tider. Jeg skulle gjerne ledd mer
Av: UtelivsLøven
I et forsøk på å skape fremtidens sauer, går ikke ting helt som det skal på laboratoriet på en middels-stor gård i New Zealand. Og dette ellers så fredelige og rolige stedet blir forvandlet til det stikk motsatte. Jeg vil ikke røpe for mye, annet enn at det er et originalt plot forfattereren av manuset, Jonathan King, har kokt sammen.


Som seg hør og bør i en skrekkfilm, er det mye blod, litt skummelt, litt komedie, og noen uventede vendinger. Men, jeg føler at dette ikke er en komplett skrekkfilm. For det første, kunne den godt vært litt skumlere. I tillegg er det enkelte ganger hvor fortellingen stopper litt opp.. Og jeg savner også at jeg ikke ler mer. Det er tross alt en skrekk film, og det som er herlig med denne sjangeren er at man går fra ytterst på stolsetet-spenning, til rullende-på-gulvet latter på et par sekunder. Det skjer ikke med denne filmen.


Pluss for noen prisverdige scener. Blant annet en tusenvis av stormende sauer nedover en lang skråning.. Minner om da gutta til Braveheart løp nedover skråningen i fult firsprang i sine angrep.

les flere anmeldelser her!

Ingen kommentarer: