onsdag 26. mars 2008

Sykkelspesialisten: Dårlig service, useriøs på garantispørsmål.



Bra: Ligger sentralt?
Dårlig: Gjerrig på service/reklamasjonssaker, blir ikke tatt seriøst.
Av: Bjørn Ronny Furstrand

Jeg kjøpte et par dyre felger hos disse for ca. halvannet år siden, som skiltet med høyere styrke og lettere vekt enn vanlige felger levert på en sykkel til ca. 10 000 kroner. Etter en fjelltur på grusveg merket jeg at felgen ble skjev. For meg virket dette som en fabrikasjonsfeil i materialet i felgen, fordi belastningen kan vurderes som normal til bruk av denne sykkelen. I henvendelsen om at dette var en garantisak (tok den med til butikken) ble det kontant avvist med at felger var ikke bygd for å tåle såpass røff bruk, så erstatning var bare å glemme. Denne saken tror jeg hadde gått kjapt igjennom hos forbrukerrådet, men jeg kaster ikke bort tiden på slike mennesker. Konklusjonen er enkel, slike steder handler jeg aldri mer.

Les flere anmeldelser av Sykkelspesialisten her!

Ingen kommentarer: