fredag 21. desember 2007

Vitel AS: HOLD DEG UNNA VITEL!!!!!



Bra: finnes ingen
Dårlig: det er så mye at du bør heller lese det som står under
Av: sokrates

jeg har vitel på 2 mobilnummer og en strømavtale


mobil:


plutselig i oktober ble mine nummer sperret. jeg ringte inn og forhørte meg om hvorfor dette var tilfellet. KS sa da at jeg hadde ubetalte regninger. det det viste seg er at vitel hadde endret min fakturaadresse til en plass som jeg aldri har bodd på og aldri har hørt om så jeg har følgelig ikke fått regningene. jeg skulle kanskje ha tenkt litt etter siden regningene ikke hadde kommet på 2 mnd, men historisk sett så har ikke vitel hatt noen spesiell form for system på dato regninger sendes ut, så jeg tenkte ikke noe over det. jeg fikk endret adressen min til der jeg faktisk bor og allltid har bodd under mitt kundeforhold til vitel. 2 måneder etterpå skjedde AKKURAT det samme igjen. de hadde nå enda en ny adresse på meg og telefonnummerene var endret. denne gangen hadde jeg fått en regning fra de, men det var visstnok flere, selv om de opperere med samlefaktura. den ene regningen hadde de faktisk sendt til inkasso. jeg snakket med de flere ganger og avtalte med de at de skulle få tatt regningen vekk ifra inkasso, men en uke etterpå kom inkassoen. jeg måtte selv ringe til inkassobbyrået for å få fjernet inkassosen. i mellomtiden, selv om jeg og vitel hadde en klar avtale, hadde de sendt mine nummer til sletting. og dette er nummer som koster MYE penger. jeg tok kontakt med de igjen, men de kunne ikke gjøre noe, for han ene som kunne med disse sakene hadde tatt ferie og problemet kunne ikke fikses før han var på jobb igjen og det kunne ta en uke. jeg kontaktet netcom som drifter vitel aboene og de skulle gjøre det de kunne, så forhåopentligvis så går det greit. 


en kompis av meg har også 2 mobilnummer fra de, han fikk en regning på 2 stk bruddgebyr uten å ha sagt opp aboene sine hos de. de har, helt uten videre,  stangt hans abo og sendt begge nummerene til sletting på han også.


i tillegg så får flere av mine venner, som har abo hos de pga gratis internt, SKYHØYE regninger fra de. spesielt en kmpis av meg har en inkassosak på 60-70.000 hos de. han bruker telefonen fint lite.

strøm

 

strøm har jeg ikke så altfor mye greie på, men vet at det er unormalt ,at  siden de var på 1 plass på konkurransetilsynet sin prisanmeldelse at  jeg får mye høyere regninger enn jeg hadde med BKK. selv om dette er normalt når det er akonto så er det snakk om mye mer enn det som ville vært normalt for en forskuddsbetaling


så min anbefaling er vel nå ganske klar: om du har vettet i behold så styr så langt unne dette selskapet som overhodet mulig!!!!!! de har også enormt mange saker på seg hos forbrukerombudet. spesielt fra den tiden de hete Sea Norge.

Les flere anmeldelser av Vitel AS her!

Ingen kommentarer: