onsdag 11. juni 2008

Hagaløkka legekontor Maria Hoffmann: å ikke bli trodd



Bra: ingen
Dårlig: mange
Av: Anja



Jeg hadde vært syk i en ukestid og bestemte meg for å gå til legen. Jeg hadde allerede brukt en egenmelding den helgen for at jeg skulle bli frisk, men desverre hadd det ikke hjulpet. 

Jeg fikk en time hos fastlegen min som egentlig var Maria Hoffmann, men hun hadde permisjon og jeg ble derfor nødt til å gå til en mann som het Stig.

Jeg hadde hatt dårlig apetitt og søvnproblemer på grunn av hoste og om kvelden ble jeg ofte verre. Jeg hadde veldig vondt i halsen og ble tett i nesen. 

Legen undersøkte meg og sa som følger: "Du er ung og sprek og jeg syns like gjerne at du kan sitte på jobben å hoste som å ligge hjemme i sengen din å hoste. Man må gå på jobben selv om man ikke er helt i form". 

Jeg fikk sjokk! Der satt jeg endelig hadde jeg gått til legen for å få hjelp, jeg hadde fortalt om hva som feilte meg og at jeg var utslitt. 

Jeg jobber som pl. assistent og er derfor mye oppe i andre mennesker. Han mente at den smitten jeg hadde var en sånn smitte man kunne få på bussen, så det var ikke noe i veien for at jeg skulle kunne  være på jobb. Han kom også med et lite eksempel til meg hvor han fortalte at folk kan gå på jobb selv om de er syke, med mindre de hadde en veldig sterk form av salmonella.

Jeg sa "så du mener at jeg vil bli bedre av å sitte oppe hele natten på jobb?"

Da svarte han at han jeg var så ung og sterk at det ville gå bra. 

Det hele endte med at jeg måtte betale 207 kr og forlot legekontoret gråtende. Jeg trodde legen din skulle lytte til dine behov og tro på det du sa, men i dette tilfellet dro jeg hjem med en følelse av elendighet og 207 kr mindre i lommeboken min.

Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å bytte fastlege! Jeg mener at når man er syk bør man få hjelp og forståelse ikke en kald skulder og beskjed om at man like gjrene kan sitte på jobben å hoste!

Les flere anmeldelser av Hagaløkka legekontor Maria Hoffmann her!

Ingen kommentarer: