onsdag 1. oktober 2008

Øyvind Aabø: Mangelfull oppfølging



Dårlig: Slurvete lege. Dårlig oppfølging. Arrogant og lite ydmyk
Av: Christian Stenerud

Det tok ca 1 mnd fra Aabø mottok en positiv prøve, som han skulle informere min kjæreste om, til han informerte hun. Etter vår mening var dette særdeles slurvete og tok alt for lang tid.

Vi fikk beskjed om å ikke ringe for å høre resultater. Når vi da ikke hørte noe fra Aabø, antok vi at alt var i orden. Ved ett senere legebesøk, ca 1 mnd etter at han hadde mottatt

resultatet av en cøliaktesti(som var positiv), var kjæresten min innom av en helt annen grunn. Ved slutten av legebesøket, fortalte han om den positive testen. Det virket nesten som om at han kun ved en tilfeldighet, informerte hun om dette, i og med at han åpnet mappen grunnet dette legebesøket. Han unnskyldte seg med at han skulle sende brev den dagen. Særlig!! 


Han burde etter vår mening, sagt unnskyld for dette. Han opptråde arrogant og var overhodet ikke ydmyk da min samboere pratet med han senere, for å si hva hun mente om denne oppfølgingen. I ren frustrasjon, kom det ut av meg at vi vurderte å gå til media med dette. Aabø truet da min samboer med søksmål!!!


En annen ting vi reagerte sterkt på med Aabø, var at han informerte min samboer om prøver jeg hadde tatt hos han. Dette er brudd på hans taushetsplikt, og mildt sagt sjokkerende!

Vi har aldri opplevd lignende, vi er sjokkerte over at en lege kan oppføre seg på en slik måte. Aabø virker ved 1.møte hyggelig, og det er han på overflaten så lenge han ikke blir kritisert. Vi byttet fastlege umiddelbart etter disse episodene. Grunnen til at vi skriver denne anmeldsen er at vi ikke ønsker at andre skal havne en lignende situasjon. Det er dessuten nesten umulig å komme gjennom på telefon til legekontoret(holtet). Vi vil på det sterkest anbefale dere som skal bytte fastlege å ikke benytte Øyvind Aabø.

Les flere anmeldelser av Øyvind Aabø her!

Ingen kommentarer: