torsdag 10. april 2008

Osterstrasse Kebab: Beste kebab i hele Hamburg



Bra: Sentral beliggenhet, ferske råvarer, billig, hyggelig kebabmann
Dårlig: Ingen
Av: Jørgen

I følge sikre kilder innenfor kebabbransjen, er Hamburgkebaben noe av det beste man kan få i Europa. Sammenliknet med Sveits, Østerrike, Frankrike, og andre byer i Tyskland, er det Hamburg som er sjefen -- de andre byene og landene strekker seg for å nå samme nivå. Og etter å ha spist Hamburgkebab til middag fem dager på rad, så må jeg si meg helt enig i min kilde. En av de geniale tingene de har i Hamburg, er noe som heter Lamacun. Det ser ut som en tynn pizzabunn påsmurt litt tomat og andre krydder. Den er lettere stekt. I Hamburg får man muligheten til å få kebaben rullet i en slik, istedenfor et pita brød. For meg fremstår Lamacun som intet mindre enn en revulosjon innenfor kebabverdenen, og det er nok bare et tidsspørsmål før denne oppfinnelsen brer seg utover i Europa. I tillegg til Lamacun, så er resten av kebaben kebabmannen på bildet over lager en virkelig stor nytelse. Jeg fant fort frem til min favoritt -- kylling kebab i lamacun med masse hvit saus. Nam, nam nam. Og med 24-timers-service, 4 euro pris for en lamacun kebab, øl i kjøleskapet, rene og pene lokaer, hyggelig betjening og sentral beliggenhet, vet jeg ikke hva mer man kunne ønske seg. Bortsett fra at en slik åpner opp der man bor. Det gjør ihvertfall jeg.

Les flere anmeldelser av Osterstrasse Kebab her!

Ingen kommentarer: