torsdag 10. april 2008

Lars and the Real Girl (2007): Patetisk faenskap



Bra: Ingen
Dårlig: Denne blir du deprimert av!
Av: crazypoet

Denne deprimerende filmen handler om en retardert, patetisk taper som burde vært sperret inne for å skåne samfunnet. Når denne er markedsført som komedie, spør jeg meg selv hva som er galt med samfunnet. Hovedpersonen er rett og slett mentalt skadet og er ingenting å le av. Her er ingen lun varme, ingen gags, ingen slapstick, ingen vittige kommentarer... så hvor er komedien? Altså, med mindre du er en av dem som ler hjertelig av bygdetullingen som tror han er Jesus og går med sandaler hele vinteren (ja, vi har en slik her... og han er forresten litt festlig av og til - men mest "disturbing").


Plottet består av at en voksen mann søker kjærlighet i en sexdukke (ok, "love doll"). Slekt, "venner," psykolog, lege og det som må være en gjeng innavlede bygdenek virker å akseptere dette. Rørende eller livsfarlig? "Lars" er en sånn type som plutselig kan komme til å lage bomber på kjøkkenet og blåse kjøpesentre i lufta.


Jeg ble deprimert av denne filmen, og ikke så rent lite provosert over at noen kan finne glede i å se den. De må være like skrudde som Lars, og jeg ville ikke møtt disse i en mørk bakgate der de preiker tullefilosofien sin over en flaske årgangsrødsprit.


Jeg ville heller tilbrakt to timer med Jehovas Vitner enn å se denne ubehagelige og kvalmende filmen igjen. Måtte regissør og skuespillere brenne for at de deltok i dette svineriet!

Les flere anmeldelser av Lars and the Real Girl (2007) her!

Ingen kommentarer: