torsdag 10. april 2008

Hammertson: Respektløs behandling fra dørvakter mot gjester, høyt utdannet damer. Ingen forklaring, ingen unnskyldning fra vakter eller leder!



Av: diana

Jeg og venninnene mine (7 jenter fra Bulgaria) har vært på Hammertson lørdag kveld (01.03). Vi var skuffet, såret og sjokkert over det, som vi opplevde der.


Vi betalte 100 kr. for å komme inn  (kl.23:30), kjøpte drikke og 2 av jentene gikk ut for å røyke (kl.23:35). En av dem fikk ikke lov til å komme tilbake inn. Har blitt dyttet ut fra vaktene. Den andre jente kom tilbake til oss og fortalte det.


Jeg gikk til vaktene for å finne ut hva har skjedd. Det var 3 menn, som jobbet som vakter der- en norsk (svensk), en romansk, og en mørk, kanskje fra Pakistan. Jeg spurte den norske (svenske) vakten, hvorfor venninna mi ikke får lov til å komme tilbake inn, etter at hun har betalt, hadde kvittering og stempel og har ikke gjørt noe galt. Da dyttet han meg ut, uten å si noe. Han dyttet meg veldig grovt og sterkt mot de andre 2 vaktene, som var ute, etter det kastet de meg ut så brutalt, at jeg nesten falt på gata! Jeg spurte dem, hvorfor de behandler meg på den måten, og jeg fikk ikke svar. Veska mi og jakka mi var inne, og jeg fikk ikke lov til å hente dem. Det var skikkelig kaldt ute, og jeg fryset. Hver gang, når jeg prøvde å gå inn, ble jeg dyttet ut veldig voldsomt. (Neste dagen søndag fikk jeg høy feber)


Det var mange vitnere ute, og de var forferdet, og ville ikke gå inn etter det, som de så. Jeg har aldri opplevd en så aggressiv og respektløs behandling mot meg. Ingen forklarte, hva grunnen til denne grovheten og brutaliteten var!


Jeg har sendt klage til styrelederen til Hammertson, også et av vitnene ( norsk) har sendt mail til styrelederen, men uten resultat. Vi fikk  bare følgende  mail:

"Vi har fortatt de undersøkelser som vi fant nødvendig etter din mail.

Denne har konkludert med at vi ikke ser hendelsene slik du fremstiller det." 


Sjokkerende!!!



Jeg har også kontaktet Likestillings- og diskrimineringsombudet, og har informert dem om saken.


Jeg har høyere medisinsk utdanning master grad, har også studert psykologi ved Universitetet i Oslo, har jobbet for Apollo og i Oslo kommune (nå),  og er vant til å bli behandlet med respekt. Det som skjedde gjør meg utrolig vondt!


Jeg og venninnene mine er sjokkert over brutaliteten fra vaktene på Hammertson. Det er grov vold på Hammertson!

Les flere anmeldelser av Hammertson her!

Ingen kommentarer: