onsdag 15. april 2009

Euro Sko CC Mart'n: Betjeningen



Dårlig: Man krangler ikke med en kunde...
Av: BM



Jeg opplevde å skulle kjøpe to par sko på Euro Sko på Maxi. Fikk da beskjed om at det ene skoparet måtte skaffes fra Euro Sko CC og at det tok to dager. Ok - greit nok. Men siden jeg litt senere på dagen  var innom CC likevel, gikk jeg innom Euro Sko der og spurte om det var mulig å kjøpe og betale skoene på Maxi og stikke innom CC for å hente det paret som uansett var satt av til meg der men bare ventet på å bli fraktet fra CC til Maxi. Nei, det var helt umulig - det taklet ikke systemet fikk jeg beskjed om. Javel, svarte jeg da, da er det et dårlig system... siden jeg likevel skal ha skoene, spiller det da noen rolle om jeg henter dem selv på CC eller om noen andre kjører de til Maxi for at jeg skal hente dem der to dager senere?


Jeg prøvde å forklare ekspeditøren hva jeg mente med "dårlig system", men følte etterhvert at ekspeditøren prøvde å få det til at jeg var "teit" som kunne mene dette. Jeg har mange års erfaring fra butikk selv, og vet at det finnes slike dårlige løsninger både her og der, men det er lov å ta imot konstruktiv kritikk og kanskje ta det videre slik at kjeden kan gjøre noe med det? Det er tydeligvis ikke Euro Sko CC  interessert i å høre på. Ekspeditøren hadde piggene ute og var skikkelig hissig og prøvde alt hun kunne for å tråkke meg som kunde ned i salaten.


Ekspeditøren på CC var direkte ufin i oppførselen og sa til slutt "jeg forstår ikke hva du sier.."...og gikk. Noe jeg fant veldig frekt. Ja, jeg snakker dialekt, hun var svensk, jeg hadde ingen problemer med å forstå henne, og om hun skal jobbe i en butikk så bør hun gjøre sin flid i å forsøke å forstå hva kundene sier uansett hvor de kommer fra i landet.


Jeg har gjennom mange år på Hamar handlet mesteparten av mine sko på Euro Sko CC, men denne opplevelsen gjør nok at jeg aldri kommer til å kjøpe et eneste skopar fra den butikken mer.

Les flere anmeldelser av Euro Sko CC Mart'n her!

Ingen kommentarer: