torsdag 7. august 2008

Nextgentel Ltd: Dyrt og dårlig



Bra: Tjenesten som leveres er ok
Dårlig: Dårlig kundeservice, lite hjelpfulle både på telefon og mail. Dyrt. Bare surr på fakturaene.
Av: eeerik

Mitt kundeforhold med nextgentel startet da jeg overtok min brors leilighet og dermed også bredbåndsforbindelse. Dette er en liste over konfliktene jeg hadde med selskapet over noen mnd:

1. nextgentel krevde 398,- bare for overføringen. Et gebyr jeg aldri ble informert om og som jeg finner helt urimelig. Dette gebyret ble etter flere hendvendelser til slutt slettet.

2. nextgentel sendte meg en ny ruter. jeg trengte ikke denne da det allerede var en (bedre) ruter i leiligheten,men denne (den beste altså) måtte jeg pent sende tilbake for egen regning.

3. etter en stund merket jeg at bredbåndet var dyrere enn jeg hadde fått beskjed av broren min. det viste seg at jeg ikke fikk samme studentrabatt som han til tross for at jeg også var student. jeg sendte dem informasjon på at jeg var student, men de ville ikke gi meg tilbake pengene jeg hadde betalt for mye.

4. På fakturaene jeg fikk på mail var det et papirfakturagebyr. jeg synes dette var merkelig,så jeg sendte mail for å få svar på dette. jegfikk aldri noe svar, men fakturaene kom noen mnd senere i posten. 

5. Ved oppsigelse av nextgentel mente de at jeg måtte betale meg ut av bindingstiden jeg hadde med dem. jeg hadde overtatt nettet fra broren min som hadde hatt det i hvertfall 3 år, så jeg visste det ikke var noen bindingstid. når jeg konfronterte dem med det fant de ut at jeg hadde 3 mnd oppsigelsestid.jeg hadde aldri blitt informert om det, men det viste seg at jeg hadde fått en mail med et mange siders vedlegg ang vilkårene. jeg mente at siden jeg ikke kunne forpliktes til oppsigelsestid da jeg ikke hadde skrevet under på vilkårene, men i vilkårene står det visstnok at ved å ta internettet i bruk godtar man vilkårene. Dette medførte at jeg måtte betale for 3 mnd med nett når jeg allerede hadde sendt tilbake ruter og bestillt nett fra get. Å betale for en tjeneste man hverkan har mulighet eller ønske om å benytte seg av er helt håpløst!


Det er dessuten veldig vanskelig å komme gjennom på kundeservice,og hvis man velger å bli ringt tilbake,så kan de ringe når som helst... Mailhendv. tar også lang tid og er ofte dårlig. man kan dessuten ikke svare på kundeservices svar siden det kommer fra en no-reply adresse. dette gjør de mer kompliserte hendvendelsene nesten umulig å få gjennomført.


Jeg vil anbefale alle å styre unna nextgentel. jeg kommer hvertfall aldri til å være kunde der igjen.

Les flere anmeldelser av Nextgentel Ltd her!

Ingen kommentarer: