onsdag 13. august 2008

HR-Ressurs Jorun Abrahamsen: Ble ansatt på "gode premisser"



Bra: Kjappe til rekruttere
Dårlig: Oversolgte jobben, skapte urimelige forventninger
Av: Ola Normann

Ble fast ansatt i et bemannings-selskap. Min stilling som personalmegler ble forespeilet gode vilkår.

Jeg har vært veldig fornøyd med mine kollegaer og arbeidsted/oppgaver, men lønnen var ikke så god som de lovet. 

HR-Ressurs Jorunn lovet at hun "undersolgte" jobben så jeg ikke skulle bli skuffet. Vanligvis ville jeg ta det en rekrutterer med 2 klyper salt, men da hun sa spesifikt at hun var heller forsiktig med love ting, enn og gi løfter som kanskje ikke ble innfridd, trodde jeg på de.

Samme erfaring har samtlige 10stykker som begynt her siste året (2008).

Jeg gjør bemanning og rekruttering hver dag, og er stolt av det jeg har gjort/gjør. Noen av de som kommer fra HR-ressurs, ville ikke jeg ha ansatt. Virker som de heller ansaetter en de er i tvil om, enn ingen i det hele tatt. (De tjener jo $$ pr.pers rekruttert) Vanskelig finne gode kandidater nå med så lav arbedsledighet, kamp om personal.


Nå slutter 6 av 25 i august/september på min avdeling, og jeg tror det har noe med forventningene forespeilet før start, samt grunner i firmaet jeg jobber for.


Jeg vil verken anbefale eller fraråde noen som er i kontakt med HR-ressurs, bare ta mitt råd: Ta det de lover med "en spade salt".

Snakk med de ansatte der du skal jobbe, for og sammenligne det HR har lovet og det som faktisk er tilfelle.



Ikke meningen og herse HR, men jeg vil at min erfaring skal komme ut.

Les flere anmeldelser av HR-Ressurs Jorun Abrahamsen her!

Ingen kommentarer: