torsdag 7. august 2008

Lavprisekspressen: Herlig!



Bra: Billig, rask, enkelt, hyggelige ansatte.
Dårlig: Man må bestille billett på forhånd for å være sikret at bussen stopper der su skal på.
Av: eeerik

Lavprisekspressen kjører oslo - lillehammer og oslo - kristiansand. Jeg tok bussen fra lillehammer til oslo. billett til reisen må bestilles på forhånd. bussen kjører nemlig ikke innom stopp der det ikke skal noen på (eller av). Dette sparer tid. bussene har dessuten internettforbindelse som kundene får disponere uten tillegg i prisen. De har også strømuttak til laptopen din. jeg fant riktignok ikke disse da jeg tok den, men jeg trengte heller ikke, så jeg lette ikke så veldig. Bussturen jeg tok kostet ca halvparten av hva en togbillet ville kostet på samme strekning og det tok ca like lang tid. det eneste jeg kunne utsette på turen var at det var varmt i bussen, noe man nesten må regne med på en stekende varm solskinnsdag.


da jeg ankom bussterminalen i oslo var jeg så stresset/klønete at jeg glemte kofferten min i baggasjeluken. vel hjemme fryktet jeg at den var tapt for alltid, men etter en smatale med veldig hyggelig person på lavprisekspressen hovedkontor (som hadde kofferten) avtalte vi at hun skulle sende kofferten med buss neste morgen til bussterminalen.knirkefritt!


Jeg er veldig fornøyd med min busstur og lavprisekspressen er fra nå av klart førstevalg på disse strekningene.

Les flere anmeldelser av Lavprisekspressen her!

Ingen kommentarer: