torsdag 22. oktober 2009

Smuget Dinnershow: En helaften med god mat og flott underholdning



Bra: Proffe artister, underholdende show, bra koreografi
Dårlig: Hvorfor har vi ikke flere slike show i Norge??
Av: Jørgen

Jeg var så heldig at jeg fikk billetter til premiæren på årets Dinnershow på Smuget. Dette er et helaftens show med full middag og underholdning. I år er showet lagt opp som en reise gjennom forskjellige stilarter og består av både dans, sang og humor. Jeg var på Dinnershowet for to år siden, og årets opplegg er temabasert og mer rendyrket. Det er tydelig at de har hatt Dinnershow i fem år nå, for standarden har blitt svært høy. Årets ensmeble består av tre damer og tre menn som stadig skifter roller og klær. Scenen er liten og intim, så artistene beveger seg mye rundt i lokalet mens de synger. Dette er både annerledes og morsomt. Maten serveres i pauser i showet, så man får tid til å spise rolig og prate som man gjør på vanlig restaurant. Fra årets show synes jeg "duellen" mellom de harde, rocka jentene (tenk Pink, Courtney Love etc.) og de myke Boyband-gutta (Backstreet, 'N Sync, Take That) fungerer veldig bra. Ellers er det en Beat-for-Beat sekvens midtveis i programmet hvor publikum er involvert som virkelig får med seg folk og skaper god underholdning.


Maten var i likhet med underholdningen denne kvelden helt utsøkt. På Smuget fikk vi servert Fransk røkelaksterte, ovnsbakt kalkun og creme brulee. Jeg har vært på et par tilsvarende show i utlandet tidligere, og ofte følt at maten har vært nedprioritert og holdt kun en enkel kafestandard.


Jeg anbefaler showet på det varmeste! Det er fint som en avveksling til et vanlig restaurantbesøk. Dette blir helt sikkert ikke siste gangen jeg går.

Les flere anmeldelser av Smuget Dinnershow her!

Ingen kommentarer: