onsdag 9. september 2009

Agape Brudesalong Oslo: Topp til du har betalt



Av: Elise 1



Jeg kjøpte min brudekjole på Agape i Oslo. Jeg var først innom en gang bare for å prøve kjoler, og finne ut hvilken stil jeg likte. Dette ga jeg beskjed om da jeg kom. Denne gangen fikk jeg bra service i form av at en person hjalp meg av og på med kjolene.


Den andre gangen jeg var der hadde de salg, og jeg hadde på forhånd bestemt meg for å kjøpe en kjole. Også denne gangen fikk jeg bra service, men jeg ble ganske hardt "presset" på å kjøpe så mye som mulig i butikken (kjole, slør, jakke, sko, sjal osv, osv...). Jeg endte opp med å kjøpe kjole, slør og underkjole, og fikk beskjed om når det kunne hentes. Jeg måtte betale hele beløpet på dette tidspunktet.


Da jeg kom for å hente kjolen hadde jeg tatt med meg en venninne som jeg ønsket at skulle se meg i kjolen, og eventuelt komme med kommentarer mht lengde på kjolen osv. Jeg møtte da samme salgsperson som denne gangen var litt sur. Jeg spurte om det gikk greit å få prøve kjolen på før jeg tok den med hjem, men fikk surt til svar at de ikke anbefaler det. Jeg sa at jeg hadde litt lyst til det for å se den "skikkelig" før jeg tok den ut av butikken, og slik at venninnen min kunne få se den. Da sa hun igjen surt at de ikke anbefaler det. Jeg sa at jeg foretrakk å gjøre det, så hvis det var i orden så ville jeg det. Hun sa at da kan kjolen bli skitten. Jeg stod på mitt, og da svarte hun endelig at jeg kunne få lov hvis det var et prøverom ledig(!!). Jeg fant meg et prøverom, og fikk ikke på noe tidspunkt hjelp til kjolen (totalt forskjellig fra de andre to gangene). Jeg og min venninne hadde også noen spørsmål ifm kjolen, men salgsdamen hadde vært så sur mot oss at det var så vidt vi våget oss ut av prøverommet, og vi turde iallefall ikke å spørre om hjelp og råd.


Siden jeg også hadde kjøpt slør, spurte jeg om sløret også lå oppi kjoleposen. Da fikk jeg et kort "det har du jo bestillt". Jeg sa at det visste jeg, men jeg lurte på om det lå i samme pose. Da fikk jeg vite at det selvfølgelig ikke er klart før om noen måneder. Dette ble jeg overhodet ikke fortalt da jeg betalte for varene, og jeg kunne heller ikke på noen måte vite at det var slik. Det gjorde i og for seg ikke noe at det ikke var klart, men det var måten jeg fikk "passet påskrevet på" som jeg ikke satte pris på.


Kort og godt er min opplevelse av Agape som følger: personalet er veldig hyggelige og behjelpelige helt til du har betalt. Deretter ønsker de kun å få deg ut av butikken fortest mulig.

Les flere anmeldelser av Agape Brudesalong Oslo her!

Ingen kommentarer: