mandag 10. november 2008

Nextgentel Ltd: Horribel funksjonalitet og service



Bra: Enkelte hyggelige kundebehandlere på "teknisk avdeling"
Dårlig: Vanskelige å kontakte, dårlige forslag på problemløsning, må betale for noe som ikke virker
Av: Kari Bu

Jeg hadde bredbånd fra NextGenTel i noen måneder, før det sluttet å virke. Jeg ba om ny ruter, som heller ikke virket. Det skjedde to ganger, og jeg måtte betale for bredbåndet hele veien. Det eneste NextGenTel kunne gjøre for meg var å sende meg nye rutere som ikke virket. Jeg bor midt i Oslo.


I tillegg fikk jeg tre måneders oppsigelsestid for et abonnement som ikke hadde fungert på et halvt år. Åtte måneder etter oppsigelsen fikk jeg beskjed om å levere tilbake en ruter jeg hadde levert for åtte måneder siden. Noen dager senere fikk jeg en faktura på kr. 548, visstnok "sluttoppgjør", for abonnementet jeg sa opp åtte måneder tidligere! Da jeg ringte kundeservice for å stille spørsmål ved fakturaen fikk jeg beskjed om at "vi har veldig stor trafikk, vennligst prøv igjen senere". Dette skjedde noen ganger, inntil jeg kom gjennom til en kundebehandler som ikke kunne hjelpe meg fordi "systemet hadde brutt sammen". Hun satte meg videre til en annen, men linjen ble snart brutt.


I mellomtiden har jeg hatt bredbånd fra GET uten et eneste problem.

Les flere anmeldelser av Nextgentel Ltd her!

Ingen kommentarer: