onsdag 23. juli 2008

Baby Miljø: Handler ikke hos Baby Miljø igjen!



Bra: Til dels god service, men det er kun i forkant av et salg.
Dårlig: Anbefaler forovervendte bilstoler fra 3 MND alder. Nekter å bytte/ta retur på varer, i tillegg er de svindyre!
Av: Christin

Jeg kjøpte et Recaro bilsete til min sønn på 6 mnd. etter anbefaling fra butikken Baby Miljø. Da jeg kom hjem, leste jeg i bruksanvisningen at setet ikke skal brukes til barn under 1 år. Snakket så med butikken igjen og forklarte at jeg ikke kunne bruke setet, men jeg fikk ikke returnere det. De var ikke enige med produsenten av setet om at barn under 1 år ikke kunne sitte i det, og mente at anbefalingene fra Trygg Trafikk om at barn bør sitte bakovervendt var bare tull. De mente også at kollisjonstestene ikke var til å stole på. Faktisk så liret de ut av seg at barn så små som 3 mnd fint kunne sitte forovervendt... grøss og gru!

Etter mange telefoner og diskusjoner med eieren, tok vi kontakt med Trygg Trafikk som syntes dette var hårreisende, og mente at vi hadde vår fulle rett til å returnere setet.  Det samme sa Forbrukerrådet. Men butikken nektet. Eieren sa også at han var redd at vi bare ville returnere setet fordi vi hadde sett det billigere en annen plass... fordi som han selv sa, så er Babymiljø dyre! Til info kostet setet 3498,- hos Baby Miljø, og konkurrenter selger det for 2799,-. Men det hadde ingenting med at vi ville returnere setet, for vi kan ikke bruke det!

Jeg kommer aldri til å handle noe i denne butikken mer!

Les flere anmeldelser av Baby Miljø her!

Ingen kommentarer: