tirsdag 4. mai 2010

Nodee Asian Cooking: stryk karakter.



Bra:
Dårlig: mange
Av: GuriMalla

Etter å ha tilbragt lørdagskvelden på Nodee ser jeg meg nødt til å få utløp for frustrasjon. Jeg hadde i lang tid hørt om Nodee, og alt jeg hadde hørt var positivt. Derfor gledet jeg meg veldig til en helaften på restauranten i med gode venner denne lørdagen. På forhånd hadde vi fått tilsendt meny på mail for å velge en meny for alle sammen (dette er standard for alle selskap over 10stk hos Nodee). Pga Nodees positive rykte, samt stedets stive priser hadde jeg sky høye forventninger da vi (endelig!) fikk inntatt vårt forhåndsbestilte bord. Kort fortalt så sitter jeg igjen og er skuffet. JÆVLIG skuffet. For det første skjønner jeg ikke helt konseptet til Nodee når jeg ser selskapsmenyen i sin helhet. Den fremstår uten noe særlig plan, bare mange, veldig mange forskjellige skalldyr- og kjøttretter som serveres i rotete og uten mål og mening. Vi spiste blant annet sjøabbor, kongekrabbe, sjøkreps, hummer, kongereke, marinert indrefilet av okse, crispy duck og noe mango-ett-eller-annet til dessert. Det eneste som smakete ordentlig godt var sjøabbor og crispy ducken som stod til middels karakter, bortsett fra disse to var alt annet smakløst. Når det gjelder kongekrabben var det ikke akkurat mye kjøtt og skrape frem, og indrefileten av okse minnet meg mest om løvsteken du finner i frysedisken på Bunnpris. Alt i alt ble jeg KJEMPE skuffet! Sitter igjen med et inntrykk av at Nodee prøver veldig hardt på å være fancy, men at de ikke får det helt til.. JoNoes restaurant i Ringnes Park banker Nodee langt ned i støvlene både når det gjelder mat, servering og service. Denne anmeldelsen setter fingeren på Nodees problem:
e24.no/eksklusiv/matogvin/article2715843.ece

Les flere anmeldelser av Nodee Asian Cooking her!

Ingen kommentarer: