mandag 7. april 2008

Lars and the Real Girl (2007): Hjertelig og varm komedie som starter litt trått men avslutter godt



Bra: Aksepter folk som de er. Hyggelig, litt uskikkelig, og flinke skuespillere
Dårlig: Litt treig start. Traileren røper de første 20 minuttene av filmen
Av: bruno

Seks måneder før Lars and the Real Girl kom på kino i Norge, hadde jeg begynt å glede meg til denne filmen. Jeg vet ikke hvor jeg hørte om filmen første gang, men den virket som en film som ville gå rett inn i mitt unge hjerte. Derfor forbrukte jeg det som var av trailere og bakgrunnsinformasjon lenge før Oslo Kinematografer fikk kloa i filmen. Så da filmen endelig kom til Oslo, var forventningene store og barnehjertet banket fort. Og filmen skuffer ikke... For det meste. Traileren røper handlingen de første 20 minuttene, så jeg vil anbefale å unngå å se traileren.. Eller ihvertfall forsøke å glemme den igjen fort om du har. For meg som hadde sett traileren flere ganger, er filmen en skikkelig positiv opplevelse fra 20 minutter og utover. For selv om traileren røper noen av de komiske høydepunktene i filmen, sier den lite om den varmen og sjarmen denne filmen syder av. Og på dette grunnlaget anbefaler jeg den uten forbehold. Jeg kan garantere at denne filmen får deg til å le (mye), og når alt er over og teksten ruller over skjermen, sitter du igjen med en følelse av tilfredshet, og tenker at hvis folk var litt mer aksepterende og litt mindre dømmende av hverandre, ville verden blitt mange hakk bedre for alle.

Bruno sier: Ach JA!

Les flere anmeldelser av Lars and the Real Girl (2007) her!

Ingen kommentarer: