fredag 16. april 2010

Bunadmestern Maria Johannessen: Styr unna Bunadsmestern v/Maria Johannessen



Dårlig: Upålitelig, svarer ikke på henvendelser, leverte ikke varen
Av: JibberJabber

Om 2 1/2 uke er vår yngste datter konfirmant. Til konfirmasjonen ville vi gi henne bunad, slik vi ga hennes søstre til deres konfirmasjon. Vi bestilte bunaden i august, var til måling i oktober. Kom tilbake for prøving i februar, men fikk ikke settsnurten av noen bunad, det ble i stedet målt nok en gang. Vi ble lovet at bunaden skulle være ferdig til 15. april, da hadde vi prøvd å kontakte henne for å høre hvordan det gikk i flere måneder, for å få prøving og bestille forkle og sjal, var det ikke mulig å få tak i henne, verken på mail, telefon eller mobiltelefon. Forøvrig har jeg sjekka opp med andre forretninger som har sydd den aktuelle bunaden i flere generasjoner og fikk vite at den fargekombinasjonen Maria Johannessen insisterte på at vi skulle ha, ikke var autentisk. Den fargen vi ba om frarådet hun oss å bestille, for så å anbefale en variant som faktisk ikke eksisterer. 


Ikke ett eneste løfte har blitt holdt i vår sak, så her sitter vi uten bunad og måtte skaffe en selskapskjole i stedet til konfirmasjonen. 


Jeg fraråder evt interesserte bunadskjøpere til å ta kontakt med Bunadsmestern/Bunad Oslo - som driver med ren svindel, det er ikke verdt verken stresset eller frustrasjonen, for ikke å snakke om tusenlappene man kan spare. Vi regner ikke med å se de pengene igjen, men det verste er at den yngste av våre døtre ikke får den bunaden vi i hele hennes liv hadde lovet at hun skulle få til konfirmasjonsdagen sin. Vår datter har nå mistet lysten på bunaden, ikke bare pga rot og uvisshet, men også fordi Maria Johannessen var meget nedlatende og frekk da hun snakket med datteren vår, som var på gråten etter vi var der sist. Vi voksne var så sjokkerte at vi ikke klarte å få frem ett ord. 


Jeg observerer at det er ett par som er fornøyde etter å ha handlet hos henne, men tar du sjansen på at du vil være blant disse? Skulle ønske jeg visste dette før vi så spente hadde bestilt bunaden til jenta vår, så hadde vi faktisk hatt en bunad i dag og ikke blitt svindlet. 


Hadde vi visst dette, hadde vi gladelig betalt det dobbelte hos Husfliden. Men det er for sent nå, dessverre. :-(

Les flere anmeldelser av Bunadmestern Maria Johannessen her!

4 kommentarer:

Unknown sa...

l

Unknown sa...

ER så enig med tidligere klagere. Jeg er sint og skuffet over behandlingen vi har fått. Ja, jeg trodde vel ikke slik oppførsel fantes.
Jeg bestilte bunad til min datter i JULI 2010.
Vi var så glade for Maria og hennes kunnskap om bunad. Hun var sympatisk,men det var altså DA.
Min datter hadde bunaden inne til litt justering etter en prøving. Jeg var dum og betalte hele bunaden.
Så begynte problemene. Hun svarte ikke på mailer, telefoner eller sms.
Jul ble uten bunad...så prøvde vi igjen. DET KOM ET SVAR OM Å HENTE BUNADEN ! Gjett om vi var glade .....men vi fikk ny beskjed om at den ikke var ferdig allikevel. Slik holdt vi på i månedsvis. Jeg som ville gi glede og gave. MIN DATTER VAR LEI SEG OG TRIST. Familieselskap og konfirmasjon ble feiret uten bunad.
Jeg ville gå til politianmeldelse men vi insisterte begge to 13 mai 2011 AT NÅ VILLE VI HA BUNADEN FERDIG ELLER IKKE.
15 mai fikk vi hente bunaden.
Både min datter og jeg var utslitte og følte oss lurt.MEN NÅ FEIRER VI 17 MAI.
LIV

Unknown sa...

2 år tok det ifra vi bestillte jakke til beltestakken til vi fikk beskjed nå om at den ikke ville bli prioritert sydd. Makan til rot. I begynnelsen av november sa hun at den var ferdig brodert og at den skulle være montert i løpet av 10 dager. Hadde jeg ikke hørt noe ifra henne til 1.desember skulle jeg ringe. Jeg ringte, men da svarte hun ikke. Etter å ha ringt 3 ganger uten svar fikk jeg en sms om at jeg ikke skulle plage henne for hun var syk. Datteren min måtte ned ditt 2 dager etterpå for å hente et belte hun skulle sy på og da så hune ikke syk ut. Da jeg sendte en sms og spurte om jakke finn jeg ikke noe svar og da dattera mi spurte når hun hentet belte så svarte hun at det visste hun ikke noe om. Da jeg sender henne en sms i dag om at vi kommer å henter jakka neste torsdag sier hun: Som jeg har sagt finnes det ikke jakker til denne beltestakken (det har hun aldri sagt til oss). Det vi prøver er å lage en jakke som passer til bunaden, fin,brukervennlig. Det har vi ikke hatt mulighet til å bli ferdig med. Vi kommer heller ikke til å prioritere dette. Hvis dere ikke har lyst til å venet så lenge så tror jeg det er best for begge parter at dere prøver å finne andre som vil prøve å lage jakke til dere. Det svaret fikk vi etter 2 år og en lovnad om at den skulle være ferdig i midten av november. Kunne ha skrevet mye mer som har skjedd i løpet av disse 2 årene men det blir alt for langt. Maria lagerer telefonnummeret ditt så hun til en hver tid vet hvem som ringer slik at hun ikke trenger svare hvis hun ikke vil.

Unknown sa...

Dette upålitelige kvinnemenneske som heter Maria jurievna Johannessen driver nå en like useriøs sjappe i kirkeveien 44 under navnet Bunader Oslo. Makan til useriøsitet! Tilsvarende historie som de over hendte meg nå og i 2018. Jeg fikk pengene mine tilbake. Truet med politi og jeg har og anmeldt forholdet. På meg virket Maria dopet, dette fordi hun ikke var i stand til å huske verken avtaler vi hadde gjort eller at vi hadde møtt hverandre ved flere anledninger. Vi avtalte at jeg skulle komme å hente en bunad en dag til en tid hvor hun når vi kom, sa hun ikke hadde en slik bunad og heller aldri hadde sett oss og gjort noen avtaler. Hun hadde en særdeles merkelig oppførsel og festet aldri blikket når vi pratet. Jeg ble og oppsøkt av hennes kjæreste som lurte på hva som hadde skjedd i butikken. Han hadde tydeligvis fulgt etter meg. En kjip opplevelse jeg ikke unner noen. Dette er lureri og nettsiden deres er fullstendig villedende markedsføring. Bruk tiden din til bunadkjøp andre steder.