tirsdag 9. februar 2010

Navigon 8450 GPS med Live modul: Kundevennlig bilnavigasjon



Bra: Support i verdensklasse
Av: bjorn.eide

Navigon 8450 med Live modul kom på markedet i september 2009. Den er helt rå som bilnavigator, og med Live modulen er du oppdatert direkte via Google nettsøk på omtrent alt du måtte ha behov for under en kjøretur. Den finner det du ber om. Et lite minus med 8450 er at den er så ny at det ikke er laget bruksanvisning enda. Du må bruke anvisningen på 8410. Den  er etter min oppfatning identisk med 8450 bortsett fra Live modulen, som det er laget egen bruksanvisning for. I teknisk beskrivelse for 8450 er det opplyst at den har innebygd FM transmitter, men dette er feil. Navigon har opplyst til meg at den er fjernet, ukjent av hvilken grunn. Den burde vært der, for 8450 er også en glimrende MP3 musikkavspiller. Spiller kun WMA filer, men det er enkelt å konventere den musikken du eventuelt har liggende på din PC.

Desverre fikk jeg en feil i Softwaren og måtte sende min 8450 til Tyskland for garanti reparasjon. Dette skjedde via Navigon Support som har sitt kontor i Tyskland med norsktalende operatører, Lin og Max. Forsendelsen gikk med UPS service, og i løpet av 2-3 uker var den i retur. Under returen var minnekortet kommet bort, og derfor måtte den returneres nok en gang til Tyskland for ny oppgradering av Software. Selvfølgelig meget beklagelig, men det var umulig å bli irritert på Navigon, for den oppfølgning og service som ble gitt underveis var så enestående at du nesten følte det som familiesamhold. Har opplevd god service tidligere av andre, men denne overgikk alt. Telefonsamtaler og E-post var bare en fornøyelse etter hvert som problemene dukket opp, og det var noen av dem underveis. Alt ble løst til det beste, og i tillegg kompenserte Navigon meg for alle problemene jeg hadde fått.

Min konklusjon er at Navigon gps er et trygt kjøp, både for at de har et godt produkt og support i verdens klasse.

Les flere anmeldelser av Navigon 8450 GPS med Live modul her!

Ingen kommentarer: