onsdag 10. februar 2010

AviVet Dyreklinikk og Dyrepensjonat: AviVet = Avlivling!



Bra: Ingenting
Dårlig: Dårlig diagnotisering, lite informasjon, gammeldagse metoder, dyrt, uhyggelig
Av: Therese Robertsen

Min kanin ble operert på AviVet for navlebrokk(?) for en liten stund tilbake.


Informasjonen som ble gitt i forbindelse med og etter operasjonen

var svært mangelfull og det hele kunne endt svært dårlig.


1. Måten brokken ble diagnostisert


I etterkant av operasjonen har jeg blitt fortalt at den korrekte måten å

diagnostisere brokk hos kaniner er å ta røntken eller MR. Veterinæren hos AviVet

masserte min kanin på magen og kontanterte kjapt navlebrokk og anbefalte

operasjon. Jeg føler meg ikke trygg på at diagnosen var korrekt eller at

operasjon var nødvendig.



2. Manglende informasjon om medisinering


Da jeg hentet kaninen på fredag ettermiddag fikk jeg ingen informasjon

overhodet. De skriver så fint på hjemmesiden sin: ” Når pasienten skal

reise hjem vil dyrlegen, eller noen ganger en assistent, oppsummere

svarene på eventuelle prøver og forklare eller vise hvordan medisinen skal

gies.” Jeg fikk en pose med to typer medisiner, uten at det var

umiddelbart klart når og hvordan disse skulle gis. Jeg fikk heller ingen

sykehistorie, denne måtte jeg purre på i etterkant og den er også

mangelfull.




3. Manglende informasjon om næringsinntak etter operasjonen


Etter inngrepet hadde kaninen det SVÆRT vondt og fikk ikke i seg verken

mat eller drikke på nærmere 10 timer. Da ringte jeg en kaninkyndig

bekjent som fortalte meg at jeg måtte gi den Critical Care gjennom en

matsprøyte. Hun ble forferdet over at dere verken hadde gitt meg eller

opplyst om viktigheten av at kaniner får dette, da det kan være

utslagsgivende for dyrets rekonvalesens etter operasjoner under narkose.




4. Unødvendig gammeldags og vond praksis


Videre ble hun oppmerksom på at det er blitt benyttet ståltråd til å lukke

såret i buken. Dette er en gammeldags metode som er unødvendig vond for

dyr.




Jeg sitter igjen med et inntrykk av at min kanin ikke ble behandlet

på best mulig måte eller at veterinæren har hatt dens velvære og rekonvalesens for øye.



For ditt dyrs beste: IKKE benytt denne klinikken!

Les flere anmeldelser av AviVet Dyreklinikk og Dyrepensjonat her!

1 kommentar:

Vigdis sa...

Jeg kan bare bekrefte oppfattelsen av dette skrekkinngydende stedet og dets innehaver. Kontoret ga assosiasjoner til en obduksjonssal, og veterinæren virket kald og utlilnærmelig. Håndterte min dvergpapegøye på en hardhendt måte. Den holdt rett og slett på å dø etter en hardhendt undersøkelse.Som behandling for sår ved vingen og plukking i dette, ble det forelått amputering av den ene vingen!Etter gjentatte forsøk på behandling uten effekt fikk fuglen en krave lagt på i narkose. Kraven var så bred at fuglen måtte stå og strekke hals konstant, den klarte knapt a spise eller drikke, og den fikk forstoppelse. Da jeg skulle hente fuglen, hørte jeg med en gang at fuglen slet veldig med forstoppelsen, og jeg ba om hjelp til dette.Jeg ble bryskt avvist med at fugler nesten aldri har forstoppelse, og at jeg kunne ta fuglen hjem, eller la den stå der over natten (og lide uten tilsyn eller behandling!!!!)Jeg tok fuglen med tilLutro og Mostue dyreklinikk neste morgen, og fikk en fantastisk mottagelse.Fuglen fikk øyeblikkelig behandling for alvorlig forstoppelse, og kraven ble fjernet.Jeg kom i siste liten. Fuglen ville neppe overlevd til neste dag.Fuglen lever i dag i beste velgående. med en liten krave som skriftes av og til, og har begge vinger i behold - takket være at jeg avlo "hjelpen" til veterinæren hos Avivet.STYR UNNA DENNE KLINIKKEN HVIS DU ER GLAD I DYRET DITT!!