tirsdag 4. desember 2007

Rhythm: Best for dem som liker moderne dans



Bra: Imponerende danseprestasjoner
Dårlig: lyden, de skulle hatt en større scene å utfolde seg på
Av: Joachim

Jeg er ingen kjenner av contemporary (var det et fint ord?) dans og hadde ingen anelse om hva jeg gikk til denne premierekvelden på Christiania Teater. Før showet ble vi raskt omringet av pressefotografer og mer eller mindre kjente kjendiser fra TV2s dansemiljø og Se & Hørs midtsider. Hva var Grand Prix Jostein Pedersens forventinger til showet ville TV2 vite...


Rhythm er en fin blanding av dansenumre fra en mengde forskjellige genre. Noen ganske klassiske numre, men de fleste er former for moderne dans, uten at jeg kan gi noen nærmere forklaring på det, uvitende som jeg er. Men at det er imponeredne scenekunst, det ser mitt utrente øye!

Enkelte humoristiske innslag er det også, disse er ikke spesielt mye å skrive hjem om. Det er heller ikke bruken av de såkalte Skal Vi Danse - kjendisene. Det ble bare dumt.


Vi satt på supre plasser helt foran i midten på balkong, og jeg oppfattet lyden som direkte dårlig fra tid til annen. Det ødela litt. Jeg tror også disse talentfulle danserne hadde kommet mer til sin rett på en litt større scene, men for all del, de utnyttet teaterets potensiale til sitt fulle.


Rhythm er absolutt verdt et besøk for alle som liker å se moderne og fengende dans. Showet åpner ikke for den største publikumsinvolveringen, men du verden så imponerende dansing!

Les flere anmeldelser av Rhythm her!

Ingen kommentarer: